Ситуаційний аналіз в контент маркетингу

635

Спроба прийняти правильне рішення в бізнесі може стати неможливою, якщо не застосовується системний підхід. Це те, що треба додати до мозкового штурму. Ситуаційний аналіз може допомогти структурувати маркетинговий план та визначити його ефективність. Він дозволяє коректно скорегувати курс розвитку бізнесу і прискорити момент досягнення планових показників.

СИТУАЦІЙНИЙ АНАЛІЗ (або SWOT-АНАЛІЗ) (в маркетингу) — вивчення сильних сторін (S), слабких сторін (W), можливості (O) загрози (T), які можуть вплинути на успішне просування товару, послуги або компанії.

Раніше ми вже публікували пост про те, як самостійно провести SWOT-аналіз. З методологією можна познайомити тут. У даній статті мова піде в більш вузькому аспекті і буде стосуватися виключно просування послуг компанії в Інтернет за рахунок методів контент маркетингу.

Завдання для проведення ситуаційного аналізу формулюються наступним чином:

  • Виявити внутрішні та зовнішні фактори, які сприяють успішному просуванню
  • Визначити інтереси і потенційні можливості споживачів
  • Сформулювати свої сильні і слабкі сторони, можливості і загрози для бізнесу в цілому

Ключові елементи ситуаційного аналізу в контент маркетингу

1. Контент

• Може контент генерувати трафік? Відповідає змістовна частина основним інтересам споживачів? Викликає він зацікавленість? Зростає число лояльних передплатників? Чи готові ваші споживачі поділитися контентом зі своїми друзями? Необхідно провести аналіз відповідності контенту потреб потенційних клієнтів.

2. Конкуренція

• Проведіть порівняння зі своїми основними конкурентами в Інтернет — ким вони є, що вони роблять, як вони просувають свій контент. Головне питання: «Які їхні конкурентні переваги?»

3. Комунікація

• Потрібно провести огляд каналів комунікації з споживачами контенту — як ви поширюєте свій контент на цільовий ринок? Які канали потрібно задіяти, щоб потенційний клієнт зміг побачити ваш контент?

4. Фактори навколишнього середовища

• Які зовнішні та внутрішні фактори навколишнього середовища мають бути взяті до уваги? Це може включати економічні та соціологічні фактори, що впливають на ефективність контент маркетингу.

5. Аналіз можливостей і загроз

• Для цього потрібно провести SWOT-аналізу, щоб зафіксувати, які поточні можливості доступні на ринку, і з якими основними загрозами може зіткнутися ваш проект. Важливо визначити, які сильні сторони, на які може покластися стратегія просування, і будь-які слабкі сторони, які можуть вплинути на ефективність маркетингових зусиль.

Внутрішні та зовнішні фактори для ситуаційного аналізу

Для того, щоб формулювати висновки ситуаційного аналізу, потрібно вивчити внутрішні і зовнішні фактори бізнес-середовища, розділивши їх на сильні і слабкі, потенційні можливості та загрози з боку ринку. Внутрішні фактори піддаються управлінню всередині проекту, зовнішні фактори треба враховувати і використовувати для зміни та уточнення стратегії контент маркетингу.

Щоб зібрати вихідні дані для ситуаційного аналізу необхідно застосовувати такий інструмент для дослідження, який буде однаково інтерпретувати досягнуті результати, як для власного проекту, так і для конкурентів. Для цього рекомендуємо скористатися сервісом веб-аналітики SemilarWeb, який дозволяє зібрати джерела трафіку будь-якого сайту і провести порівняння з конкурентами.

Основні характеристики сервісу SimilarWeb PRO:
• Повноцінний аналіз трафіку на сайті, в тому числі в порівнянні з конкурентами.
• Дані: візити, географія, ключові слова, напряму і т. д.
• Показники: тривалість перебування на сайті, показник відмов, популярні сторінки.
• Частки трафіку каналами (пошук, прямий, реклама і т. д.)
• Частки трафіку за пристроїв: мобільні і десктопні.
• Інструмент для дослідження ключових слів.
• Поглиблений аналіз конкурентів за ключовими словами.
• Порівняння продуктивності органічним ключовими словами і брендовим.
• Зайві ключові слова Google Analytics.
• Виявлення конкурентів по оголошеннях і соціальним мережам.
• Конверсії сторінок, цільові сторінки, субдомени.
• Порівняння трафіку по 5 сайтів.
• Звіти про трафік з соціальних медіа та розсилок по електронній пошті.
• Візуальні діаграми і графіки для KPI.
• Аналіз мобільних додатків.
• Дані з Google Play і Apple App Store.
• Популярні ключові слова програм.
• Джерела трафіку з додатками.
• Рейтинг додатків по країнах і категоріях.

Внутрішній аналіз

Внутрішній аналіз — це ретельне дослідження сильних і слабких сторін всередині вашої стратегії контент маркетингу, яке проводиться, як правило, шляхом оцінки здатності генерувати трафік і впливати на конверсійні дії. Сильні сторони — позитивні атрибути, які можуть бути відчутними або невідчутними і знаходяться безпосередньо під вашим контролем. Слабкі сторони — фактори, що перешкоджають досягненню намічених цілей, але доступні для корекції.

Для наочності методології проведемо ситуаційний аналіз на прикладі Блогу про маркетинг для малого бізнесу.

Трафік

Перше, з чого ми почнемо дослідження, стане короткий огляду позицій блогу в Інтернет. Наступне, що нас повинно зацікавити, це охоплення цільової аудиторії і динаміка зміни трафіку в часі. На малюнку нижче, ми бачимо, що за останні місяці число відвідувачів блогу активно зростало. Головна аудиторія блогу розташовується в Росії та Україні. Відвідувачі із зарубіжних країн – російськомовні.

Рейтинг Блогу про маркетингДинаміка трафіку Блогу про маркетинг

Отримані дані свідчать, що реалізована стратегія контент маркетингу в цілому ефективна. Тепер необхідно розібратися з джерелами трафіку і класифікувати їх для аналізу каналів комунікацій.

При створенні блогу упор робився на пошукове просування, цікавили видимість сайту пошуковими системами Яндекс і Гугл, позиції ключових запитів з семантичного ядра. У зв’язку з можливими санкціями з боку пошукачів за не коректне seo — просування була зроблена ставка на контент маркетинг. Природно, ми очікували, що трафік з органічного пошуку буде переважати.

Сторінки: 1 2 3 4