Навіщо малому бізнесу потрібний маркетинг

741

Маркетинг — це не просто важлива частина успіху в бізнесі, це базис для успішних продажів. А якщо немає продажів, будь-яка компанія перестане існувати.

Що таке маркетинг?

Термін «маркетинг» охоплює безліч різних видів діяльності: всі вони пов’язані з продажем продуктів і послуг вашої компанії. Наприклад, реклама — найбільш очевидна маркетингова діяльність, але запуску рекламної кампанії передує дослідження переваг споживачів. Головна мета цього дослідження — пошук кращої відповідності споживчих характеристик послуг компанії фактичним потребам покупців. Рівень обслуговування, дизайн офісу або вебсайту також є формою маркетингу, так як вони допомагають підкреслити відповідність послуг очікуванням клієнтів.

Єдине, що не є маркетингом, на думку деяких фахівців з маркетингу, — так це сам акт продажу, який є результат маркетингу.

У чому конфлікт між звичкою і маркетингом

Що роблять більшість власників малого бізнесу кожен день? У них є бачення бізнесу: пропонувати кращий продукт на ринок, працювати поза конкуренцією, і обслуговувати безліч щасливих і задоволених клієнтів, які говорять про їх компанії роками. Але замість того, щоб скласти план для досягнення всього цього, вони щодня приходять в офіс і старанно працюють, покладаючись лише на те, з чим вони можуть легко впоратися. Це просто купувати будь-яку рекламу задешево або продавати з дисконтом свою продукцію, сподіваючись залучити потрібних клієнтів, які будуть високо цінувати їх роботу і готові постійно платити за послуги. Після цього вони очікують, що всі ці клієнти розкажуть про них свої друзям та знайомим.

Очевидно, що бізнес повинен вміти планувати успіх. Власнику малого бізнесу потрібно визначити цілі і завдання:

  • Що стане драйвером продажів?
  • Що цінного можна запропонувати на ринок?
  • Який рівень сервісу необхідно забезпечити?
  • За рахунок чого можна досягти якісного обслуговування?
  • Що для цього потрібно зробити?
  • Як будуть просуватися послуги?
  • Кого варто запросити до співпраці?

Або залишити все як є, і далі продовжувати сподівається на те, що легко дається і дешево коштує, розраховуючи лише на деякі результати. Але чи є ці результати відображення того успіху, якого хоче досягти власник малого бізнесу?

Кожен бізнес потребує стратегії

На практиці стратегія маркетингу впливає на всі функції бізнесу. Координація різних підрозділів компанії на основі плану маркетингу має вирішальне значення для усунення перешкод і розривів в якості обслуговування. Як підсумок, маркетинг збільшує фактичну прибуток підприємства. Маркетингова стратегія дивиться на всі сфери діяльності малого бізнесу через призму задоволення відомих і прихованих потреб покупців, допомагаючи збутовикам забезпечувати виручку.

Маркетингові стратегії охоплюють такі важливі аспекти комерційної діяльності, як:

  • Визначення потреби в послугах допомогою досліджень споживчих переваг з метою виявлення найбільш ефективних моделей продажів аналогічних продуктів на ринку
  • Зміна споживчих характеристик пропонованих послуг на ринок або створення нових відповідно із реальними потребами покупців
  • Визначення того, як найкращим чином залучити потенційних клієнтів, інформуючи їх про своїх продуктах, переконуючи купити послуги
  • Створення рекламних кампаній на основі найбільш ефективного способу охоплення потенційних клієнтів
  • Підтримання відносин з клієнтами за допомогою наступних рекламних акцій і програм лояльності

Спрощується процес розробки продукту

Маркетингова стратегія допомагає малому бізнесу створювати нові послуги, що мають найкращі потенційні шанси на отримання прибутку. Це пов’язано з тим, що маркетингове планування починається з дослідження ринку, приймаючи до уваги запити оптимального цільового ринку. Використовуючи інформацію про попит і тенденції, можна визначити, що хочуть клієнти і на яку вигоду вони розраховують. Таким чином можна диференціювати власний продукт від послуг конкурентів і завоювати довіру споживачів і платоспроможний попит.

Маркетинг допомагає визначити оптимальні ціни

Частиною маркетингової стратегії є встановлення справедливої ціни на послуги компанії, засновані на інформації, отриманої з дослідження ринку. Якщо ви дізналися, що клієнти хочуть високоякісний продукт високої категорії, цінова стратегія може вимагати від компанії продавати послуги за високими цінами, які створюють сприйману елітну цінність. Якщо ваш цільовий клієнт має намір свідомо торгуватися і готовий купувати більше за меншими цінами, цінова стратегія компанії повинна включати знижки і додаткові преференції.

Маркетинг вибудовує кращий розподіл продуктів

Після того, як малий бізнес позиціонує свій продукт на цільовий ринок, власник компанії зможе вибрати ефективні канали продажів, які будуть максимізувати прибуток компанії. Ефективність маркетингу визначається глибоким розумінням клієнтської бази. Молоді люди віддадуть перевагу онлайн продажу з оплатою по карті в інтернет-магазині. Літні клієнти віддають перевагу прямому спілкуванню, а, отже, потрібен офіс і персонал фронт-офісу. Досить часто, наприклад в індустрії гостинності, доводиться вдаватися до послуг дистриб’ютора. Це диктується необхідністю охопити дуже широку географію потенційних покупців.

Маркетинг налагоджує комунікації

Чим більше треба охопити потенційних споживачів, тим більше каналів комунікацій треба задіяти. Без стратегії гроші на рекламу з великою ймовірністю будуть витрачені в порожню. Треба знати, яким засобам масової інформації віддають перевагу клієнти, коли доцільно робити рекламні публікації і т. п.

Конкурентну перевагу за рахунок застосування стратегії маркетингу

Стратегічне управління бізнесом — це концепція, яка охоплює маркетинг, обслуговування, продажу і фінансові цілі. Наявність стратегічного маркетингового плану означає розуміння того, що очікується від діяльності компанії і як рухатися до намічених цілей.

Коли у компанії є стратегічний план маркетингу, її відділи та співробітники можуть краще працювати один з одним, тому що всі вони працюють на одну зрозумілу всім завдання.

© Блог про маркетинг ActualMarketing

Будь ласка, залиште це поле порожнім.

Підпишись на нашу розсилку і приєднайся до 1 267 передплатникам.

Перевірте Вашу поштову скриньку і підтвердіть свою підписку.