Аутсорсинг і аутстаффінг: схожість і відмінності

6

У бізнес – процесі багатьох компаній бувають ситуації, коли для мінімізації ризиків, фінансових і ресурсних витрат на непрофільну діяльність, оптимізації податків і зменшення кадрових витрат, компанії йдуть на залучення до роботи зовнішнього персоналу і ресурсів підрядної організації.

Розрізняють аутсорсинг і аутстаффінг

Розглянемо дві популярні схеми оптимізації витрат на конкретних прикладах. Перший приклад. Компанія, основним родом діяльності якої є роздрібна торгівля, відчуває потребу у фахівцях з 1С. Розвиток цього напряму не є профільним. Щоб не збільшувати штат компанії, не організовувати нові робочі місця, навчання персоналу, не надавати соцпакети, приймається рішення передати всі питання, що стосуються 1С, сторонньої організації, у якої є досвід і ресурси для розвитку даного напрямку. В підсумку, розробка, «розпилювання» 1С, лінія підтримки користувачів цілком і повністю лягають на IT – компанію. Замовник може не знати в обличчя конкретних виконавців. Це аутсорсинг.

Другий приклад. Парфумерно – косметичний салон. Передноворічні розпродажі. Категорично не вистачає персоналу: продавців, консультантів, супервайзерів. Але не вистачає їх не «взагалі», а на конкретні три-чотири тижні. Приймається рішення звернутися в сторонню компанію для «оренди» відсутніх працівників строго на означений термін. «Орендований» персонал працює на території замовника, але правові відносини має тільки зі своєю компанією. Це аутстаффінг.

І так, аутсорсинг — спосіб передачі виконання непрофільних функцій (бізнес-процесів) компанії сторонньому виконавцю за договором. Аутстаффінг — форма найму («оренди») тимчасових співробітників для виконання різних категорій робіт.

Розглянемо докладніше ці два види оптимізації витрат

[bctt tweet=»#outsorsing — оптимізація витрат на бізнес, #outstuffing — оптимізація штатного розкладу» username=»blog_actual»]

Компанії можуть передавати на аутсорсинг:

  • ведення бухгалтерського обліку
  • підбір персоналу
  • клінінг
  • перекладацькі послуги
  • логістику
  • рекламу і PR
  • питання безпеки
  • юридичний супровід
  • ІТ-підтримку
  • і деякі інші види діяльності.

Аутсорсинг як спосіб оптимізації витрат на утримання бізнесу, має свої переваги і недоліки.

До переваг віднесемо наступні моменти:

  • замовник оплачує тільки послуги і отримує позитивний кінцевий результат. Це велика перевага аутсорсингу. Проблеми, пов’язані з працевлаштуванням, з організацією робочих місць та інші питання, що виникають в процесі роботи – жодним чином не стосуються замовника. Все вирішує виконавець (компанія — аутсорсер).
  • передаючи непрофільні функції, компанія — замовник скорочує витрати на їх організацію та супровід. У компанії з’являється більше вільних коштів, які вона спрямовує на виконання своєї основної задачі.
  • керівникам сподобається перспектива займатися лише профільними справами компанії, не відволікаючись на роботу з персоналом, що безпосередньо не беруть участь у виробництві продукції або послуг.
  • хороша можливість отримати висококваліфіковану допомогу. Наприклад, обслуговування інформаційних систем, супровід сайту, просування компанії допомогою SMM.

Недоліки аутсорсингу:

  • ризик неякісного виконання роботи аутсорсинг-партнером. Зрозуміло, щоб нівелювати цей ризик, потрібно уважно підбирати виконавця і ясно ставити йому завдання, фіксувати чіткі критерії якості і терміни.
  • малоймовірний недолік — витік секретної інформації. Для переважної більшості звичайних компаній – це нереальний варіант розвитку подій. Інша справа — витік комерційної інформації (наприклад, список клієнтів і їх дані). Знову-таки, необхідно серйозно поставитися до підбору виконавця та організації доступу до закритої інформації.
  • копіювання бізнесу. Наприклад, один з тимчасових співробітників, спостерігаючи за процесами в компанії, створить на основі побаченого свою фірму, тобто стане вашим конкурентом. Треба визнати, це малоймовірним варіантом, оскільки аутсорсингова компанія – це все-таки вузькоспеціалізований бізнес, зацікавлений, насамперед, у розвитку ринку збуту власних послуг та створення іміджу надійного постачальника цих послуг.

Аутстаффінг

Мова йде про надання персоналу в оренду сторонньою компанією. При цьому даний персонал оформлений в штат у компанії — аутстаффера, але працює на території компанії — замовника. Його робота видно і легко контрольована (час приходу і відходу, якість виконуваних робіт і т. д.).

Для реалізації аутстаффінгу необхідні три сторони:

  • працівник,
  • компанія, яка його потребує,
  • кадрове агентство, яке оформляє з кандидатом договір, згідно з Трудовим Кодексом, платить за нього страхові внески, але робоче місце знаходиться на території компанії — замовника.

Компанія — замовник встановлює кадровому агентству вимоги і профіль посади працівника, а турбота агентства — завантаження робочого графіка, сплата внесків, готовність виїхати до замовника за першою вимогою.

Категорично не рекомендується вдаватися до аутстаффінгу, якщо наймається основний персонал. Наприклад, головний інженер на виробництві або лікар у лікарні не повинні бути аутстафферами. З ними можна і потрібно укладати безстрокові трудові договори, надавати гарантії і соцпакети.

Фото: complete.ru

Аутстаффінг vs Аутсорсинг

Порівняємо аутстаффінг і аутсорсинг за наступними позиціями: місце роботи, трудові відносини, що оплачується, керівництво і підпорядкування, характер договору.

1. Місце роботи

Аутстаффінг. Персонал знаходиться на території замовника, дотримується його правила трудового розпорядку та інші норми.

Аутсторсинг. Персонал може перебувати як на території замовника, так і на території виконавця, замовнику надається підсумок роботи: бухгалтерська звітність, редизайн сайту, маркетинговий проект і т. п.

2. Трудові відносини

Схожість двох методів оптимізації полягає в тому, що трудовий договір працівника полягає з компанією — виконавцем. Аутстаффінг і аутсорсинг припускають, що замовник не є податковим агентом працівника. Він не сплачує за нього внески, не оплачує відпустку і премії, передбачені для штатних співробітників компанії — замовника.

3. Що оплачується

Аутстаффінг. Замовник платить за трудовий процес. Він повинен самостійно контролювати понаднормову роботу і трудову дисципліну.

Аутсторсинг. Замовник оплачує результат роботи. Питання дотримання трудової дисципліна йому не цікаві (або непідконтрольні).

4. Керівництво та підпорядкування

Аутстаффінг. Замовник платить за людські ресурси (наданий персонал) і сам розпоряджається цими ресурсами.

Аутсторсинг. Замовник оплачує виконану роботу або обсяг виконаних, обумовлених заздалегідь, послуг. Розпоряджатися працівниками компанії — виконавця він не може.

5. Характер договору

Аутстаффінг. Договір про надання персоналу. Виконання цього договору може взяти на себе кадрове агентство, що володіє відповідною ліцензією.

Аутсторсинг. Договір про надання послуг. Виконавцем може виступати будь-яка компанія: рекламне або PR — агентство, ІТ — компанія, юридична або бухгалтерська фірма і т. д.

Підсумуємо мети аутсорсингу і аутстаффінгу

Головна мета аутсорсингу — це використання висококваліфікованого персоналу, нагромадженого досвіду в управлінні і сучасні технології аутсорсера. Це дозволяє скоротити витрати на нерентабельні і неефективні процеси всередині компанії. Наприклад, якщо обсяги необхідної роботи за певним напрямом перевищують вартість послуг підрядної організації. У такому разі аутсорсинг забезпечує стратегічну економію від раціонального виконання другорядних завдань.

Компанії — аутсорсери дбають про ефективне виконання переданих на аутсорсинг бізнес — процесів. Скоротити витрати, зберігаючи якість і оперативність – ось стратегічне завдання підрядної організації. Тому вимоги до фахівців, що займаються аутсорсингом, зводяться у можливості і здатності швидко знаходити оптимальні рішення поставлених завдань, враховуючи потребу у збільшенні ефективності бізнесу замовника.

При аутстаффінгу головна мета — ефективна організація процесів всередині бізнесу замовника, спрямована на скорочення постійних витрат по утриманню персоналу, не затребуваного в певний сезон.

Відсутність власного штату працівників може допомогти перебороти деякі юридичні перепони та обмеження. Наприклад, якщо ПІДПРИЄМЕЦЬ має обмеження штату в 5 чоловік при патентної схемою роботи і в 100 чоловік при використанні єдиного податку, аутстаффінг може допомогти так — з точки зору законодавства, кількість найманих працівників, при залученні стороннього персоналу, не збільшиться, в той час, як розміри фактичного штату можуть перевищувати подібні обмеження. Однак, кількість найманих працівників не може перевищувати 10% від загальної чисельності співробітників компанії-роботодавця.

Також, аутстаффінг допомагає уникнути і інші моменти, пов’язані з організацією праці — відсутність зайвих бухгалтерських розрахунків, зменшення кількості HR – співробітників і т. д.

Слід пам’ятати, що 1 січня 2016 року набув чинності федеральний закон № 116 «Про внесення змін в окремі законодавчі акти» від 05.05.2014 року, який повністю регламентував аутстаффінг персоналу з 2016 року і ввів поняття «позикова праця».

Цей же «закон про аутстаффінг» в 2016 році ввів і деякі обмеження на використання і надання аутстаффінгових послуг. Посмотреть текст закону про аутстаффінг 2016 року можна тут.

© Блог про маркетинг ActualMarketing

Будь ласка, залиште це поле порожнім.

Підпишись на нашу розсилку і приєднайся до 1 267 передплатникам.

Перевірте Вашу поштову скриньку і підтвердіть свою підписку.