Аутсорсинг проти Оффшоринга

7

В останні роки в нашій свідомості вкоренилися новомодні слова – офшор, аутсорсинг, аутстафінг, лізинг персоналу. Зараз на підході нові смислові вираження – решоринг, профитшеринг, уберизация. У чому актуальність цих смислів для малого бізнесу? Почнемо з розгляду цієї великої теми з аналізу специфічних особливостей аутсорсингу і оффшоринга.

Чому аутсорсинг проти оффшоринга

Більшість з нас поки що до цього не звикли, але багато в чому ці два терміна «оффшоринг» і «аутсорсинг» мають однаковий зміст: передача певної частини роботи позаштатним співробітникам.

Протягом останніх десятиліть у результаті глобалізації склалася тенденція у сфері виробництва, згідно з якою для скорочення власних видатків великі і середні західні компанії почали переводити частину свого бізнесу в країни, що розвиваються, такі як Китай, Індія, Росія і т. д. Але реальність сьогодення така, що витрати на офшорних виробництвах ростуть і формуються нові причини, які сприяють поверненню бізнесу в західні країни. Це насамперед стосується посилення логістичних функцій (необхідно збільшити швидкість постачання), поліпшення якості виробництва готової продукції (рівень підготовки дешевого персоналу в деяких країнах, що розвиваються, залишає бажати кращого) та підняття іміджу, що похитнувся більшості відомих брендів (на жаль, китайське якість не дозволяє у багатьох випадках посилити бренд).

Намітилися тенденції решоринга (повернення бізнесу) поки стикаються з чималими проблемами. Це, і додаткові ризики від значних інвестицій, і рівень кваліфікації власного персоналу (або гастарбайтери, або колишні біженці). Але очевидно, що виведення капіталу може спровокувати стагнацію в країнах, що розвиваються.

Тому, для аутсорсингу з’являється непогана перспектива. Ідея полягає в тому, щоб зайняти вивільняються ніші. Це дозволить скоротити час і гроші, збалансувати кінцеву вартість виробництва при дотриманні принципів якості та здійсненні відповідального нагляду за виконанням.

Що таке аутсорсинг?

Аутсорсинг — це варіант економії, при якому замовник отримує результат певної роботи від іншої компанії. Фактично – це субпідряд, але принципова різниця полягає в термінах співробітництва. Аутсорсингова компанія повинна стати частиною бізнес-процесу замовника на досить тривалий час.

Принцип аутсорсингу полягає в економії коштів за рахунок залучення кваліфікованої робочої сили на допоміжні бізнес-процеси. Контроль якості надання таких послуг визначається існуючими регламентами і також передається аутсорсингової компанії, яка в свою чергу прагне зменшити фінансове навантаження за рахунок:

  • звільнення виробничого простору замовника,
  • скорочення часу і необхідних ресурсів замовника,
  • дозволяє замовнику можливість зосередитися на своїх ключових завданнях.

Очевидні приклади: аудиторські послуги, послуги IT — фахівців, клінінгові послуги і т. п.

Що таке оффшоринг?

По своїй суті оффшоринг можна зіставити з аутсорсиногом, при якому для зниження витрат за певними бізнес-завдань і процесів постачальником послуг стає інша організація, але з іншої країни. Оффшоринг прагне скористатися низькою вартістю робочої сили, полегшеним оподаткуванням і цілим рядом інших переваг, які може надати така модель.

Коротка порівняльна таблиця моделей управління бізнесом

Визначення

Оффшоринг означає розміщення частини бізнесу в іншій країні.

Аутсорсинг означає укладення контрактів з зовнішньою організацією.

Ризики і критика

Оффшоринг часто критикують за переклад фінансів або робочих місць в інші країни. Існують геополітичні ризики, мовні відмінності, погане взаєморозуміння і т. п.

Ризики аутсорсингу включають неузгодженість інтересів замовників і постачальників, посилення залежності замовника від сторонньої компанії, відсутність власних високопрофесійних знань про бізнес-операціях, відданих на аутсорсинг, і т. п.

Вигоди

Переваги офшоринга — це, як правило, більш низька вартість виробництва, більш висока доступність кваліфікованих фахівців за низькою ціною і більш ефективна робота через глобальний кадровий резерв.

Зазвичай компанії звертаються до зовнішнім фірмам, щоб скористатися спеціальними навичками, ефективністю витрат і гнучкістю виробництва.

Галузеві тенденції

Світовий економічний спад змусив багато компаній вивчити всі доступні варіанти підвищення ефективності і зниження витрат. Відбуваються процеси консолідації, великі компанії поглинають дрібних постачальників послуг. Політична ситуація складається не на користь розвиваючих країн. Але навіть у такій не простій ситуації аутсорсинг знаходиться на підйомі.

Ринок постачальників послуг поступово розширюється і структурується. Професійні якості невеликих компаній, посилення їх спеціалізації дозволяє створити передумови для зростання бізнесу.

У кінцевому рахунку найкраще рішення для ринку в цілому залежить від потреб його учасників. Якщо потрібен високий рівень якості і контролю, аутсорсинг може бути найкращим рішенням. Якщо потрібні низькі витрати і розподілений бізнес, оффшоринг залишиться ефективною моделлю.

© Блог про маркетинг ActualMarketing

Будь ласка, залиште це поле порожнім.

Підпишись на нашу розсилку і приєднайся до 1 267 передплатникам.

Перевірте Вашу поштову скриньку і підтвердіть свою підписку.