Навіщо позиціонування бренду необхідно для малого бізнесу

518

Щоб завоювати своє місце на ринку, потрібно ретельно вибрати цільову нішу і донести до свідомості споживачів своє, явно диференційоване, конкурентна перевага у всіх точках контакту з клієнтом.

Позиціонування бренду відноситься до категорії маркетингових зусиль, спрямованих на створення причини для покупки клієнтом послуг саме вашої компанії. Економічна мета брендування – це гарантія того, що усвідомлені потреби покупців, їх очікування вигоди від угоди і ваш маркетинг будуть зведені в єдину площину, спрямовану досягнення прибутку.

Що таке позиціонування бренду

Бренд являє собою набір очікувань, спогадів, досвіду і сформованих зв’язків, які разом формують у споживачів рішення віддати перевагу вашій пропозиції на ринку.

Позиціонування — це елемент маркетингу, що дозволяє сформувати концептуальну місце у свідомості цільового споживача, яке ви хочете використовувати для асоціативного сприйняття ваших послуг. Простіше кажучи, позиціонування бренду є процес впровадження способу вашого бізнесу в свідомість ваших клієнтів. Сам процес відбувається незалежно від того, активні чи ви в розробці стратегії або дозволяєте ринку і конкурентів стихійно впливати на результат.

У професійному середовищі маркетологів можна почути таке порівняння — позиціонування бренду на кшталт систематичного та організованого пошуку «вікна» в голові клієнта. Такий підхід базується на концепції, що спілкування з цільовою аудиторією може здійснюватися тільки в потрібний час і при правильних обставин. Також у спеціалізованій літературі це поняття згадується як стратегія позиціонування, стратегія бренду або заяву про позиціонування бренду.

Бізнесу необхідно створити унікальні враження у свідомості клієнта, щоб він асоціював щось конкретне і бажане для нього з вашою компанією, яка помітно відрізняється від решти ринку. Базова ідея стратегії бренду полягає в тому, щоб виявити потенційні ніші для зростання продажів і спробувати створити «потужний форпост» для бізнесу в цілому або окремої послуги зокрема, використовуючи різні стратегії маркетингу, включаючи ціноутворення, просування, обслуговування і форми конкуренції.

Стратегія позиціонування або сліпа удача

Стратегія позиціонування часто змішується з фірмовими гаслами і стилем. Заява про позиціонуванні бренду призначено насамперед для внутрішнього використання. Ця стратегія визначає маркетингові рішення і наступні за цим практичні дії.

Фірмовий стиль і слоган – це тільки яскраве зовнішнє звернення до ринку, використовується вами в рекламних цілях. Слова і форма вашого бренду можуть стати запорукою успіху, а не сліпий удачі.

При визначенні стратегії бренду корисно спочатку подумати про чотирьох ключових питаннях:

  • З якою цільовою аудиторією повинен бути пов’язаний бренд?
  • Чим ваш бізнес буде відрізнятися від конкурентів?
  • З якою емоційної або раціональної користю повинен асоціюватися бренд?
  • Які докази потрібно продемонструвати, щоб ринок повірив?
  • Приклад Заяви про позиціонуванні бренду можна подивитися тут.

    Значення цільової аудиторії

    Успіх бренду можливий лише за існування клієнтів і прихильників бізнесу. Кожна компанія, незалежно від своїх розмірів, повинна зрозуміти, хто їх потенційні покупці: як вони думають, що їм треба, що для них дуже важливо і де вони проводять свій час.

    Для того, щоб ефективно просувати свої послуги, стратегія бренду повинна бути акцентована на комунікацію з цільовою аудиторією. Таким чином, ви заощадите час, гроші та енергію, не витрачаючи обмежені ресурси спроби достукатися до клієнтів, які не яким чином не мають інтересу до вас і якого-небудь відношення до ваших послуг.

    Ваша мета по роботі з цільовою аудиторією – стати в їхніх очах експертом (гуру), що володіє досвідом і відповідальністю.

    Значення унікальної торгової пропозиції (УТП)

    Сильні бренди володіють сильним впливом УТП. Коли ви сформулюєте чітке і ясне заяву про позиціонування бренду, це дозволить клієнту побачити свої реальні вигоди від ваших послуг. Зробіть звернення простим, коротким, помітним і потужним одночасно.

    Вам треба захопити увагу цільової аудиторії!

    Значення асоційованої користі

    Будь-який бренд повинен дотримуватися послідовних алгоритмів. Вам не вдасться досягти успіху, якщо почнете міняти правила своєї поведінки, як на ринку, так і в своїй компанії. Клієнти приходять тільки один раз, якщо вони не зрозуміють свою користь.

    Хочете залучити аудиторію емоційної галасом навколо вашого бізнесу, ви повинні показати свою пристрасть і емоції. Тим самим ви викличте у відповідь живий інтерес до бренду, і бажання скористатися вашою пропозицією.

    Хочете зробити акцент на раціональному, говоріть про це переваги і переконуйте своїх прихильників, роблячи акценти на унікальності і вигоді.

    Значення речових доказів

    Щоб вивести бренд на новий рівень, потрібно сформулювати серйозну місію і цілі бізнесу. Під місією бренду звичайно розуміють певний внесок в свою справу для розвитку суспільства споживачів, для задоволення їх потреб.

    Бренд, який дотримується своїх обіцянок, ймовірно, подолає будь-яку конкуренцію на ринку. Таким чином, визначивши цілі місії і направивши свої зусилля для їх досягнення, ви створите природні речові докази у свідомості споживачів, підтверджені сертифікатами, дипломами, суспільним визнанням і т. п.

    Співробітники компанії повинні розуміти і дотримуватися оголошених цілей, так як вони безпосередньо контактують з клієнтами.

    Як інтегрувати бренд в свідомість споживача

    Фірмовий стиль і рекламний слоган є яскравими та незабутніми елементами стратегії позиціонування бренду. Вони мають міцно закріпитись у свідомості більшості людей.

    Але об’єктивна реальність полягає в тому, що жоден маркетолог не має права зберігати що-небудь в розумі клієнта. Поняття про те, що позиціювання формується маркетологами, має померти. У кожного клієнта є своє власне уявлення про те, хто ви!

    Всі комерційні підприємства існують заради прибутку. Найпростіший спосіб збільшити прибуток, знизити якість сервісу. Багато усталені бренди починають вважати, що їх клієнти занадто залежні від їхньої продукції. І тому при зниженні якості споживачі завжди будуть віддавати тільки їм свої уподобання і з лояльністю ставитися до відомої торгової марки. Зазвичай це пастка!

    Позиціонування — це не те що ви робите, а результат сприйняття вашими клієнтами того, що ви робите. Позиціонування бренду можна створити в вакуумі, це соавторский досвід з споживачами. Необхідно максимально підвищити зацікавленість клієнтів у причетності до озвученої місії компанії.

    І пам’ятайте, кожен член вашої команди, який стикається з клієнтом, повинен бути кращим і адекватним відображенням вашої місії. Це безпосередньо сприяє збільшенню цінності вашого бренда з точки зору здатності генерувати прибуток бізнесу.

    Ключові висновки

    Пріоритетна мета позиціонування бренду полягають у релевантність – ступінь відповідності очікування і результату. Клієнти повинні знайти привабливим ваш бренд. Якщо ні, ваш бізнес не буде внесений у список пріоритетів», незалежно від того, наскільки він диференційований чи заслуговує довіри.

    Ціль №2 – диференціація. Унікальність має вирішальне значення. Це ключовий фактор успіху позиціонування. Бренд повинен бути унікальним і володіти видимим конкурентною перевагою.

    Підсумковим чинником для завоювання умів споживачів стає достовірність. Якщо ви не можете забезпечити обіцяне перевага (якість, оперативність, відповідальність тощо), у клієнта залишиться у свідомості лише обіцянка.

    © Блог про маркетинг ActualMarketing

    Будь ласка, залиште це поле порожнім.

    Підпишись на нашу розсилку і приєднайся до 1 267 передплатникам.

    Перевірте Вашу поштову скриньку і підтвердіть свою підписку.