Структура ринку визначається кількістю і розміром представлених компаній, а також умов виходу на цей ринок і ступенем диференціації продукції. Велике число виробників товарів і послуг обов’язково будуть конкурувати один з одним для задоволення бажань і потреб великої кількості споживачів. Конкурентні ринки є одним з ключових елементів в маркетингу.
4 типи конкурентних ринків
В класичній економічній теорії розрізняють чотири типи конкурентних ринків:
- Монополія: Галузева структура, де одна компанія виробляє продукт, для якого не існує очевидних замінників. Монополісти призначають ціну. Присутні великі бар’єри для виходу на ринок і виходу з нього. Тому монополії, щоб забезпечити свій прибуток, будуть намагатися зберігати і підтримувати ці бар’єри.
- Монополістична конкуренція: Структура ринку, в якій є велика кількість компаній, кожна з яких володіє невеликою часткою ринку і частково диференційованими продуктами. Є очевидні замінники для продукції будь-якої такої фірми. Тому конкуренти володіють невеликим контролем над ринковими цінами. Існують відносно незначні бар’єри для виходу на ринок або виходу з нього. Є явна можливість досягти великого успіху, яка «запрошує» нових конкурентів в монополістичну галузь.
- Олігополія: Галузева структура ринку, в якій є декілька фірм, які виробляють диференційовані продукти, що відрізняються один від одного в широкому діапазоні: від незначній мірі до кардинальної. Кожна компанія є достатньо великий за своєї частки ринку, щоб чинити значний вплив на галузь в цілому. Існують великі бар’єри для виходу на ринок.
- Досконала або ідеальна конкуренція: Галузева структура, в якій є багато невеликих фірм, не здатних впливати на всю галузь в цілому і випускають однорідну продукцію. Конкуренти змушені прийняти ціну, сформовану ринком. Бар’єри виходу на ринок або виходу з нього – не значні.
Конкурентні ринки: умови для формування
Для формування конкурентних ринків за описаною типології повинні існувати необхідні умови:
Коли створюються умови, які відповідають описаним вище, формуються конкурентні ринки, що дозволяють продавцю стягувати ринкову ціну з покупця, а покупець має можливість самостійно прийняти рішення, чи варто йому розлучатися зі своїми грошима чи ні.
© Блог про маркетинг ActualMarketing
Будь ласка, залиште це поле порожнім.
Підпишись на нашу розсилку і приєднайся до 1 267 передплатникам.
Перевірте Вашу поштову скриньку і підтвердіть свою підписку.