З чого почати свій бізнес?

389

Немає ніяких обмежень на те, хто може стати великим підприємцем. Вам не обов’язково мати вищу освіту, багато грошей у банку або навіть бізнес-досвід, щоб почати свою справу. Тим не менш, є кілька обов’язкових моментів – це прагнення стати підприємцем, провести оцінку власних ризиків і підготувати сильний план послідовних дій.

Щоб мати уявлення, як почати свій бізнес і не втратити час і гроші, ознайомтеся з цим покроковим керівництвом, яке допоможе перетворити вашу ідею в успішний бізнес.

1. Оцініть себе

Переконайтеся, що підприємництво, і це саме те, що ви дійсно хочете. Дайте відповідь на просте питання: «Чому ви хочете почати свій бізнес?» Зрозумійте свою мотивацію.

Якщо вам потрібні додаткові гроші, може бути, необхідно знайти підробіток. Почати бізнес набагато складніше, ніж отримати нову роботу. Якщо ви хочете більше свободи і відповідальності, можливо, настав час почати щось своє.

Як тільки ви визначите причину, задайте собі ще більше запитань, щоб зрозуміти, який бізнес ви хочете почати. Крім того, подумайте, чи володієте ви навичками, які необхідні для старту бізнесу в умовах невизначеності і ризиків витратити інвестиції в порожню. Запам’ятайте, ніхто не зможе сказати вам, що потрібно робити, крім ваших майбутніх клієнтів.

Підприємництво передбачає не тільки благополуччя, треба бути цілеспрямованим і готовим піти на багато жертви протягом тривалого часу, поки ваш бізнес не набере обертів.

2. Сформулюйте бізнес ідею

Існують десятки різних видів бізнесу, кожен з яких має свої переваги і недоліки. Як правило, ринок не чекає нових гравців, отже, вам буде потрібно добряче подумати про те, як знайти свою нішу.

Якщо ваша бізнес-ідея здатна вирішити проблему майбутніх клієнтів, вони будуть вдячні Вам за це. Якщо ви бачите те, що турбує людей і можете запропонувати новий якісний сервіс, то можна переходити до наступного кроку.

В іншому випадку вам потрібен мозковий штурм для пошуку ідеї стартапу. Запитайте себе, що буде далі. Які технології чи методи просування стануть активами вашого бізнесу, і як це змінить умови конкуренції?

Багато нові підприємці копіюють усталені практики. Ви впевнені, що це ваш шлях? Ви хочете бути одним з багатьох і роками чекати свого успіху?

Спираючись на власні навички, зосередьтеся на тому, як ви можете створити щось краще, дешевше, швидше конкурентів.

3. Проведіть маркетингове дослідження перш, ніж почати свій бізнес

Хто-небудь ще вже робить те, що ви хочете запропонувати на ринок? Якщо ні, то яка вагома причина не дозволила їм цим зайнятися і чому? Власне дослідження заощадить інвестиції, збереже ваші нерви і мінімізує ризики втрат.

Найголовніше на цьому етапі пам’ятати, що свій бізнес – це не гонка. Крім вас, ніхто не буде підштовхувати до рішення: ні споживачі, ні конкуренти. Якщо відчули, що вас посилено затягують у новий проект, настав час зупинитися, взяти паузу і повернутися в початок цього керівництва.

Люди, які поспішають, отримують покарання від ринку набагато сильніше, ніж бізнесмени, які нікуди не поспішають. Ви можете почути слова «перевага першопрохідця» – це гарна ідея про золотих горах, поки ще не підтверджена масовою практикою. У цьому є велике перебільшення, особливо для малого бізнесу. Що краще, почати бізнес занадто рано і витратити дорогоцінні ресурси? Або провести аналіз ринку?

4. Напишіть свій бізнес-план

В інтернет можна знайти десятки готових бізнес-планів. Їх можна завантажити безкоштовно або придбати за розумні гроші. Перш ніж це робити, ще раз прочитайте попередній пункт. І задайте собі просте питання: «Чому хтось вирішив поділитися тим, як можна заробити великі гроші?»

Бізнес план – це письмовий опис того, як ваш бізнес буде розвиватися з нуля до стійкого положення на ринку. У цьому документі повинні бути відповіді на критичні питання, які не можна ігнорувати.

Які розділи обов’язкові для бізнес плану:

  • Титульний аркуш. Будь-який бренд повинен мати своє ім’я. Це просте запитання, як може здатися на перший погляд. Однак, навіть ім’я компанії має працювати на успіх.
  • Коротке резюме проекту. «Сухий» огляд проекту фокусується на бізнес рішеннях проблем споживачів, пояснює своєчасність виходу на ринок і фіксує очікуваний успіх. Подивіться на свій бізнес, як інвестор. Після швидкого прочитання свого резюме Вам треба зрозуміти, чи варто вкладатися в цей проект.
  • Опис бізнесу. Сформулюйте своє бачення бізнесу і перспективних цілей. Дайте відповідь на головне питання розділу: «Як Ви бачите свою компанію в найближчому майбутньому: через 2 року, через 5 років?»
  • Проект бюджету. Будь-який бізнес спирається на розрахунки прибутку. Треба до початку проекту зрозуміти, як стартап буде генерувати виручку, і які регулярні витрати буде змушена нести нова компанія. Бажано скористатися готовим шаблоном, який можна завантажити абсолютно безкоштовно. Цей розділ – серце будь-якого проекту. Фінансові прогнози повинні вселити в Вас впевненість у життєздатність майбутнього бізнесу.
  • Поетапний план реалізації проекту. Успіх у бізнесі не повинен стати лотереєю. Треба продумати свою «дорожню карту», що описує послідовність необхідних зусиль і управлінських рішень. Хто і коли реєструє офіційний бізнес? Коли треба провести рекламну кампанію? Які канали збуту потрібно створити або підключити? Хто буде обслуговувати клієнтів? Що для цього потрібно?
  • Фінансування проекту. Для реалізації проекту потрібні інвестиції. Звідки візьмуться гроші? Скільки грошей і коли вони реально потрібні? Фінансовий план служить для розуміння поточних потреб і повинен виключати касові розриви.

Після створення бізнес плану і схвалення його інвесторами (власний капітал змушує дивитися на свій бізнес очима інвестора) можна приступати до реалізації проекту мрії.

5. Створіть бізнес-структуру

Після всіх підготовчих робіт Ви, нарешті, можете приступити до реалізації проекту. Створіть свою справу в рамках обмежень, описаних у бізнес-плані. Визначтеся з функціональною структурою підприємства, продумайте посадові обов’язки. Ці рішення носять характер тривалого ефекту. І хоча бізнес-план не догма, він може бути скоригований у процесі реалізації. Але для такого рішення повинні бути вагомі підстави! Системний підхід до ведення бізнесу виключає хаос і повинен вести до прибутку підприємства.

6. Зберіть свою команду

Розмір бізнесу визначається не тільки штатом підприємства. Спочатку треба подумати про тих, хто стане партнером вашого бізнесу. З великою ймовірністю можна стверджувати, що при веденні бізнесу можуть знадобитися ефективні професіонали. Якщо це економічно вигідно, рекомендуємо звернути увагу на аутсорсинг. У момент виходу на ринок важко забезпечити повне завантаження всього персоналу, тому вигідніше запросити зовнішнього спеціаліста для вирішення вузьких задач, що вимагають професійних навичок та досвіду.

7. Ведіть документообіг

Як тільки бізнес запущений, виникає необхідність оформляти документи. Без них неможливо коректно порахувати виручку і витрати. Офіційні документи необхідні не лише для звітування перед податковою, вони регламентують правові аспекти ведення бізнесу. Не можна допустити, щоб бізнес план перетворився на безглузду роботу через відсутність звітності.

Висновок

Незалежно від того, який бізнесу ви починаєте, будуть злети і падіння. Коли ви йдете в новий бізнес, неймовірно важливо встановити реалістичні очікування, щоб проміжні результати не стали розчарування. Бізнес план прогнозує розвиток проекту, фінансові звіти показують реальний прогрес. Важлива якість бізнесмена — оперативно аналізувати поточну ситуацію і вчасно приймати обгрунтовані управлінські рішення.

Після того, як компанія набере потрібні обороти, ви будете готові рости далі і запускати нові проекти.

© Блог про маркетинг ActualMarketing

Будь ласка, залиште це поле порожнім.

Підпишись на нашу розсилку і приєднайся до 1 267 передплатникам.

Перевірте Вашу поштову скриньку і підтвердіть свою підписку.