Іноді можна почути, що стартап — це просто етап запуску будь-якого нового бізнесу. Але між зазначеними термінами існують принципові відмінності. Розуміння цього вкрай важливо, так як з самого початку потрібно вибрати одну з двох стратегій розвитку.
Принципові відмінності стартапу
Основна відмінність. Стартап — унікальна бізнес-ідея, яка в підсумку повинна торкнутися більшості споживачів. Вона легко масштабується. З нею пов’язаний великий ризик, тому що підприємець намагається зробити те, чого ніколи до нього не робили. Тут бізнес починається з нуля: немає команди, треба закуповувати матеріальні активи, ринок і майбутній сервіс нічого не знають один про одного. Стартапи створюють абсолютно нове або принципово покращують існуючий. Наприклад, початок виробництва мобільних пристроїв — це стартап. Запуск звичного бізнесу — це використання наявного досвіду і готових рішень (майстерня по ремонту взуття, кафе, салон краси тощо).
Стартап орієнтований на завоювання якомога більшого сегменту ринку та зміцнення своїх позицій до лідерства. І робити це треба максимально швидко. Але пріоритетна мета — створення продукту, який підкорить світ — вимагає часу, тому на одержання прибутку можуть піти роки. Проте, якщо мета досягнута, прибуток буває дуже великою. Багато проекти спочатку фінансуються з особистих коштів або краудфандингу. Але найбільш поширене залучення коштів від венчурних фондів та інвесторів. В стартапи можна вкладати гроші! Тут бізнес має потребу в додатковому капіталі, перш ніж компанія почне приносити прибуток. Інвестори хочуть від стартапу підвищеної фінансової віддачі — це створює додатковий тиск на компанію. Для досягнення швидкого збільшення і масштабування, стартап не може обійтися без постійного використання новітніх технологій. Стартап складніше в реалізації, ніж звичний запуск нового бізнесу. Як показує статистика, 92% підприємств закриваються в перші три роки.
Характерні риси запуску нового малого бізнесу
Звичний проект в малому бізнесі розвивається в межах, встановлених підприємцем, тобто бізнесмен сам обмежує масштаби і темпи зростання компанії (після досягнення певного результату) і зосереджується на обслуговуванні певного кола клієнтів. Кінцевий прибуток залежить від амбіцій і планів по розширенню бізнесу. Щоб запустити новий бізнес, часто досить особистих заощаджень, участі близьких, друзів, може бути банківських кредитів і/або коштів інвестора. Для досягнення основних бізнес-цілей можна застосовувати велику кількість готових рішень. Але бізнес є бізнес, і, за різних причин, не дивлячись ні на що, 32% підприємств малого бізнесу закриваються в перші три роки — результат краще, ніж у стартапів.
Масштабованість стартапів
Також відрізняє стартап від звичного запуску нового бізнесу постійне збільшення штату співробітників. Керівнику стартапу, незалежно від досвіду, з самого початку доводиться прискорено розвивати лідерські та управлінські якості, так як проект повинен зростати як можна швидше.
І нарешті, про відмінність в стратегії виходу. Для стартап — перехід на наступний етап шляхом крупної операції з продажу або проведенням IPO. Для малого бізнесу є два варіанти: передача своєї справи (наприклад, дітям) або продаж.
Таким чином, принципових відмінностей багато. Важливо розбиратися в відмітні риси цих двох стратегій розвитку і розуміти. Ці знання дозволять співвіднести свої можливості і очікування, ризики, а також вибрати найкращий шлях для досягнення поставлених цілей.
© Блог про маркетинг ActualMarketing
Будь ласка, залиште це поле порожнім.
Підпишись на нашу розсилку і приєднайся до 1 267 передплатникам.
Перевірте Вашу поштову скриньку і підтвердіть свою підписку.