Потрібні соціальні медіа малому бізнесу

483

В даний час ми всі живемо в епоху цифрового маркетингу. Методи залучення уваги громадськості, характерні для маркетингу «старої школи», стали сприйматися занадто нав’язливими. Сучасний споживач став часто ігнорувати традиційну рекламу. Його «підкованість» дозволяє з легкістю обходити стороною усталені канали розповсюдження рекламних повідомлень. Соціальні медіа дали людям можливість безпосередньо взаємодіяти з суспільством, ділиться своєю думкою і обмінюватися їм інформацією.

Спочатку служби мережевого спілкування дозволяли об’єднати в якесь інтернет — спільнота друзів і знайомих. Але бізнес швидко розгледів переваги соціальних засобів комунікацій. Сьогодні практично будь-яка компанія вважає виправданою необхідністю бути присутнім в досить новому середовищі «інтернет — існування» цільової аудиторії.

Як соціальні медіа вплинули на маркетинг

Соціальні ЗМІ дозволили приватним підприємцям скоротити витрати на залучення потенційних клієнтів. Це, мабуть, головний критерій для малого бізнесу – підвищити економічну ефективність рекламного бюджету, що направляється на збільшення охоплення споживачів.

Соціальні ЗМІ надали унікальну можливість встановити прямий контакт з цільовою аудиторією. Споживачі зацікавлені в тому, щоб придбати новий «цінний досвід»: самостійно вибирати потрібний контент, ділиться ним і висловлювати свою думку. Люди намагаються об’єднатися в співтовариства, де їх почують і зрозуміють. При цьому вони активно відстоюють свою індивідуальність.

Стрімке зростання аудиторії соціальних медіа підтриманий технологічними інноваціями. Спілкуватися можна через комп’ютери, смартфони, планшети, ігрові приставки, телевізори. Інтернет підключено, напевно, скрізь, і для нього не існує кордонів. Він став, практично, доступний усім, і підтримувати зв’язок можна в режимі реального часу.

Соціальні медіа змінили спосіб спілкування людей. Такий факт важко ігнорувати. Тому цифровий маркетинг повинен навчитися використовувати можливість прямого контакту з потенціалом перетворити своїх відвідувачів у віртуальну групу продажу.

Головні цілі маркетингу в соціальних ЗМІ

У сучасному взаємопов’язаному світі, в якому клієнти роблять покупки онлайн, діляться своїми враженнями від наданого сервісу і легко отримують поради та рекомендації від друзів та учасників спілкування, важливо мати яскраве та інтерактивна присутність в соціальних медіа. Тому з самого початку треба визначитися з цілями просування і намітити ефективну стратегію.

Чого ви хочете досягти через соціальні мережі? Як ви будете використовувати їх для просування? Вам треба визначити, що необхідно для вашого бізнесу з точки зору зростання. Наприклад, ви можете встановити наступні цілі:

  • посилити впізнаваність бренду
  • поліпшити взаємодію з аудиторією
  • поширити купони і спеціальні пропозиції
  • залучити трафік на ваш веб-сайт
  • вивести на ринок нову лінійку продуктів

Ваші цілі повинні бути короткими і реалістичними. Вони повинні бути конкретними і описувати той стан, який ви прагнете досягти.

Скажіть, чого ви хочете домогтися? Скільки часу ви можете на це витратити? Як це повинно вплинути на ваш дохід? Ваші відповіді дозволять вам встановити вимірювані показники, і ви точно будете знати, що мета досягнута.

Для оцінки успіху вам допоможуть базові ключові показники ефективності SMM: число передплатників, кількість переглядів, коментарів, репостов або відвідувань веб-сайту. Вони покажуть вам ступінь охоплення та залучення цільової аудиторії правильність обраної вами стратегії просування в соціальних медіа.

Традиційний маркетинг спирається на витратні маркетингові дослідження, які підкажуть, які канали поширення реклами варто вкладати рекламний бюджет. Сьогодні малі підприємства можуть скористатися більш доступною інформацією про те, як споживачі використовують соціальні медіа. Знання того, як ваші існуючі та потенційні клієнти використовують соціальні засоби комунікації, є важливою частиною розробки ефективної SMM стратегії.

Ключові моменти для побудови стратегії просування в соціальних медіа

1. Зрозумійте свою аудиторію

Найважливішим моментом при плануванні стратегії в соціальних мережах було і залишається знання своєї аудиторії. Бізнес повинен мати чітке уявлення про те, на кого націлені повідомлення, які канали в соціальних мережах воліють ваші споживачі, що вони читають, ніж діляться та які теми обговорюють. Постарайтеся знайти їхні больові точки.

Ці засоби комунікації можна представити у вигляді «вулиці з двостороннім рухом». Важливо не тільки вміти красиво говорити, а й уважно слухати. Через вірусної природи соціальних мереж одне своєчасне взаємодія з аудиторією може швидко поширитися по всьому Інтернету. Правильне повідомлення, опубліковане в правильний час для правильного людини, забезпечить зростання ефективності рекламної кампанії.

2. Визначтеся з категоріями і типами вмісту

Контент, яким ви вирішите ділитися, в значній мірі залежить від вашого бізнесу та встановлених цілей. Ваше повідомлення повинно бути актуальним і свіжим. Треба зосередитися на інтересах клієнтів, а не на вашої компанії. Пам’ятайте, соціальні медіа — це обмін, а не просто реклама. Маркетинг, заснований на освіту, зазвичай більш ефективним, ніж пряме комерційну пропозицію. Формування широкої бази лояльних прихильників – дуже важливе завдання маркетингу в соціальних мережах.

Контент треба розділити на категорії і типи. Категорії – це теми, які ви станете висвітлювати в соціальних ЗМІ. При цьому вам необхідно визначитися з форматом представлення ваших тем: фото, відео, статуси, статті, посилання, опитування або вікторини. Це і є тип вмісту, який повинен впливати на «больові точки» вашої аудиторії.

3. Встановіть періодичність розміщення контенту

Поряд з визначенням категорій і типів контенту, які ви надасте лояльним шанувальникам, ви повинні визначити свою періодичність розміщення повідомлень. Це ключовий момент стратегії просування. Якщо кількість ваших передплатників і шанувальників регулярно зростає після двох навчальних статей, що розміщуються щотижня, то вам не варто змінювати періодичність. Публікації навмання можуть негативно позначитися на вашому бізнесі. Ви можете здатися ненадійним та дезорганізованим. Інтерес навіть найбільш лояльних прихильників може зникнути. Розміщення контенту повинно відбуватися за регулярним розкладом. Це допоможе вам залишитися на вершині інтересу своїх передплатників.

4. Узгодьте ступінь впливу зі своїми цілями

Соціальні медіа впливають на рішення споживачів. Ваші передплатники і шанувальники можуть надати великий вплив на ваших клієнтів. Коли приходить час приймати рішення про покупку, споживачі будуть консультуватися зі своїми друзями та родиною.

Ваша здатність впливати на прийняття рішення залежить від двох факторів: (a) довіри до вас і (b) вашої досяжності. Сильний, професійний і привабливе присутність у соціальних мережах підвищує ваш авторитет. Ваша досяжність може розширюватися за межі кількості шанувальників і передплатників за рахунок зв’язків, якими вони володіють, коли вони обмінюються вашим контентом.

5. Визначте виконавця для реалізації проекту

У міру того, як ваша присутність в Інтернет розвивається, ви виявите, що у вас більше немає часу (або енергії), щоб присвятити себе соціальним медіа. Якщо вам пощастило створити яскраві і активні профілі соціальних мереж для вашого бізнесу, їх підтримка може призвести до повної зайнятості. Можливо, вам доведеться найняти менеджера.

Менеджер соціальних мереж відповідає за контроль над повсякденними діями в соціальних ЗМІ. Його обов’язки, швидше за все, будуть дуже специфічні для вашої ситуації. Завдання менеджера — оновлювати облікові записи, додавати нові повідомлення та зображення, відповідати на коментарі користувачів, у тому числі відповідати на скарги, Він повинен збирати дані та аналізувати результати, щоб з’ясувати, де треба сконцентруватися, щоб збільшити віддачу від інвестицій в маркетинг соціальних медіа (SMM). Конкретна роль, яку буде виконувати ваш фахівець, залежить від поточних потреб бізнесу і може змінюватися по мірі зростання.

6. Виберіть оптимальні соціальні платформи і намітьте їх координацію

Тепер, коли ви визначили вашу аудиторію і сформулювали категорії вмісту, необхідно витратити час, щоб з’ясувати, які соціальні мережі воліє обрана група людей. З даними дослідження активної аудиторії соціальних мереж в Росії можна познайомитися тут.

Існують десятки соціальних платформ, які ви можете використовувати для зв’язку з вашими поточними і потенційними клієнтами. Хоча може здатися гарною ідеєю охопити їх всі і мати скрізь присутність, краще зосередити свою енергію на декількох, ретельно підібраних мережах, які відповідають вашим цілям і аудиторії. Кожна платформа має свої унікальні риси, ваш контент і аудиторія можуть бути придатними для однієї мережі, а не відповідати для іншої.

[bctt tweet=»Які соціальні медіа залишаться в майбутньому опорою маркетологів? https://goo.gl/3xvs45″ via=”no”]

Якщо ви станете ставитеся до кожної соціальної мережі як до ізольованої каналу, ваш успіх буде обмеженим. Вибрані вами платформи повинні працювати разом, щоб допомогти вам у просуванні бізнесу.

І пам’ятайте, у ваш Інтернет сайт є базою бренду. Необхідно координувати ваші зусилля соціальні ЗМІ, щоб підштовхувати людей на сайт, де вони можуть придбати ваш продукт або послугу.

7. Аналізуйте досягнуті результати

Фінальним етапом формування стратегії просування є найбільш важливий момент: вміння вимірювати і аналізувати результати SMM.

Відстеження підсумкових даних — це найкращий спосіб для визначення ефективності тактики рекламної кампанії. Це дає можливість оцінити, який контент працює, а який — ні.

Більшість соціальних мереж мають вбудовані інструменти для відстеження та вимірювання результатів просування. Регулярний аналіз виконання медіа – плану дозволяє вносити оперативні корективи в стратегію для кожного каналу. Моніторинг скоординованих зусиль вибраних соціальних платформ, що забезпечують трафік на ваш сайт, дозволяють провести такі популярні ресурси, як Яндекс Метрика і Google Analytics.

Заключні думки

При використанні соціальних засобів масової інформації важливо пам’ятати, що це марафон, а не спринт. Треба планувати час, кошти і зусилля, які принесуть стратегічний успіх. Для спринту більше підійде контекстна реклама, але це вже інша тема.

В сучасному цифровому світі стає очевидним, що соціальні мережі різноманітні і немає недоліку в платформах для маркетологів, щоб рекламувати бренди. Як Ви вважаєте, які типи соціальних медіа будуть залишатися опорою маркетологів в осяжній перспективі?

Зображення — Pintrest, jagajam.com, rehberlikservisim.com, onlinesalesguidetip.com, insidecounsel.com, theinspirationroom.com, webpromoexperts.com.ua

© Блог маркетингу ActualMarketing

Будь ласка, залиште це поле порожнім.

Підпишись на нашу розсилку і приєднайся до 1 267 передплатникам.

Перевірте Вашу поштову скриньку і підтвердіть свою підписку.