Класифікація маркетингових інструментів

5

Зверніть увагу, маркетинг створює можливість обміну інформацією між бізнесом і клієнтами. Для цього використовують різні інструменти маркетингу, що дозволяють здійснити передачу інформації, стимулювати інтерес клієнтів і формувати мотивацію подальших дій. Щоб залучити цільову аудиторію і побудувати успішний бізнес потрібно застосовувати відразу кілька тактик.

Ключ до успіху знаходиться в розумінні того, які маркетингові інструменти, які вам потрібні для виконання поставлених завдань маркетингового плану.

Чому так важливі інструменти маркетингу?

Відповідь на питання гранично простий і очевидний – збільшити свої продажі і підвищити популярність бренду. Але для того, щоб вибрати оптимальний інструментарій потрібно врахувати поточні бізнес-цілі, прийняту в компанії маркетингову стратегію, поведінка цільового ринку і обмеження рекламного бюджету.

Практичні задачі, які стоять на етапі вибору маркетингових інструментів:

  • Навчання споживачів. Ваші клієнти повинні випробувати ваші продукти. Для цього необхідно донести до споживачів огляд послуг, як ними можна скористатися і яку проблему вони зможуть вирішити. Просвітництво потенційних клієнтів відбувається на основі ваших рекомендацій і порад, а також за рахунок інформування про накопичений виробничому досвіді вашого бізнесу.
  • Нагадування про можливе настала нової потреби у споживачів. Малим і великим компаніям часто потрібно просто нагадувати своїм клієнтам про те, що вони мають можливість ще раз звернутися саме до вас. Таким чином, формується стійка асоціація в свідомості споживачів і надаються бізнесом послугами. Для цього потрібно підтримувати регулярні контакти з клієнтами (частота контакту залежить від циклу споживання). Мета прямих комунікацій – нагадати, що настав час для нового замовлення або додаткових послуг. Ця впевненість повинна ґрунтуватися на статистичних даних типового використання продуктів компанії.
  • Анонс нових комерційних пропозицій. Стимулювання продажів шляхом надання знижок або спеціальних акцій неможливо без оповіщення ваших споживачів. Потрібно викликати у клієнтів інтерес до майбутньої події і повідомити їм про додаткові вигоди.
  • Проведення досліджень. Для вирішення наведених завдань необхідно з’ясувати, яким чином ваші споживачі отримують інформацію і які у них переваги. Вам потрібно налагодити з ними «зворотний зв’язок». Вона може бути організована різними варіантами: по електронній пошті, по телефону або безпосередньо через звичайну пошту. Важливо зібрати цінну інформацію про своїх клієнтів, у тому числі: що вони люблять або не люблять, хочуть і не бажають, їх ставлення до цін і якості. Систематизація отриманих даних допоможе збільшити ваші продажі і популярність компанії.

    Види маркетингових інструментів

    • Традиційні ЗМІ: такі, як рекламні щити, банери, газети, журнали, телебачення, радіо і довідники, а також пов’язані з ними процеси щодо створення друкованої реклами, рекламних роликів та прес-релізів. Головний фокус – охоплення великої кількості людей для забезпечення успіху. Рекламне повідомлення має підштовхувати людей до думки про необхідність покупки. Це — найдорожчий інструмент маркетингу, однак традиційні ЗМІ залишаються найбільш надійним джерелом інформації.
    • Цифрові ЗМІ. Сучасні комп’ютерні технології і програмне забезпечення дозволяє цілеспрямовано звернутися до потенційним клієнтам. І що дуже важливо, цей вид комунікацій виміряємо і надає вам можливість оперативно одержувати дані для аналізу. До цифрових маркетингових інструментів належать: пошукова оптимізація, контекстна реклама, мобільний маркетинг, інтерактивна банерна реклама, розсилки по електронній пошті і так далі. Одним з ключових компонентів успіху є наявність веб-аналітики, кошти якої надає інформацію про онлайн-активності і інтересах ваших відвідувачів, географію потенційних споживачів і списки запитів (ключових слів). Це максимально ефективний інструмент при наявності відповідного досвіду.
    • Соціальні медіа. Соціальні мережі, форуми і блоги являють собою окрему підгрупу цифрових ЗМІ. При цьому основною метою соціальних медіа є встановлення довірчих відносин з цільовою аудиторією, що дозволяє збільшити залучення потенційних клієнтів та виявити їх уподобання та інтереси. Даний вид комунікацій пропонує недорогі інструменти з потенційно високим прибутком.
    • Промо-елементи: такі рекламні елементи, як брошури, візитні картки, добірки матеріалів для преси, сайти-візитки. Вони також є не менш важливими інструментами маркетолога. Деякі з цих елементів включають велику кількість докладної інформації і виділяють відмінні особливості вашого бізнесу. Таким чином ви надаєте споживачам контактну інформацію про себе. Промо-елементи сприяють впізнаваності бренду, але при їх застосуванні необхідно насамперед враховувати вартість.

    Висновок

    Запропоновану класифікацію можна легко розширити, використовуючи й інші критерії. Наприклад, від того, в якому напрямку повинна надходити інформація – у зовнішній світ або всередині самої компанії. Внутрішній маркетинг також є важливим аспектом маркетингової стратегії. Вам може знадобитися відправляти різні повідомлення або детальну інформацію для співробітників, акціонерів і партнерів. Цілі варіюються, але зазвичай, внутрішній маркетинг – це спроба надати стимул всередині компанії для реалізації нових продуктів у зовнішньому світі.

    © Блог про маркетинг ActualMarketing

    Будь ласка, залиште це поле порожнім.

    Підпишись на нашу розсилку і приєднайся до 1 267 передплатникам.

    Перевірте Вашу поштову скриньку і підтвердіть свою підписку.