Аналіз ефективності просування в соціальних мережах

654

Ми розуміємо — талант і фінансові ресурси не безмежні

Присутність в соціальних медіа стало, по суті, обов’язковим елементом в маркетинговій стратегії. Але багато хто помилково вважають, що соціальні медіа – це «безкоштовно» або «дешева» частина маркетингу. Реальність така, що це не так, і просування в соціальних засобах масової інформації не безкоштовно. Потрібні індикатори ефективності маркетингу — ключові показники соціальних мереж.

Існує безліч витрат, пов’язаних з соціальними медіа, і ці витрати продовжують рости з кожним роком. Тому компанії повинні враховувати зростаючі інвестиції в часі, викликані:

  • появою нових соціальних платформ для інтернет — комунікацій з аудиторією,
  • необхідністю платній контекстної реклами для кожної окремої мережі,
  • змінами в рівнях активності цільової аудиторії і впливу на неї в усталених соціальних групах і спільнотах,
  • систематичною нестачею талантів, коли мова заходить про створення стратегії просування в соціальних мережах в цілому.

Значення ключових показників соціальних мереж обговорювалося практично з тих пір, як соціальна аналітика стала робити свої «перші кроки». Очевидно, що індикатори, які ми приймаємо для моніторингу мереж, повинні бути об’єктивними й наочно показувати, як відвідувач просувається по воронці продажів до купівлі послуг.

Показники успіху або марнославства?

Аудиторія соціальних мереж витрачає свій час і увагу на цікавий і корисний контент. Ви сповнені бажання скористатися цією ситуацією та запропонувати їм свою «порцію» інформації. Виникає риторичне питання: «чи Хоче аудиторії від вас прямий і нав’язливої реклами?» Відповідь очевидна.

Люди чекають від соціальних мереж можливості дізнатися новини, провести час з інтересом, розслабиться від напруженого трудового дня і не хочуть витрачати свої гроші на ваші послуги. Задовольняючи запити аудиторії, ви нарощуєте число своїх передплатників, але не можете безпосередньо перетворити їх у клієнтів.

Не існує однозначної думки (за винятком реального зростання продажів), що дозволяє коректно визначити цінність сильного співтовариства соціальних мереж. Ось тому вдумливі маркетологи потребують сукупності даних, щоб ефективно виміряти результати своєї роботи в соціальних медіа.

Що пов’язує маркетинг в соціальних мережах з цілями бізнесу

Участь у соціального життя цільової аудиторії — це лише деяка частина «подорожі» клієнта спільно з вашим брендом. Основні зв’язки формуються за наступним алгоритмом:

  • Позитивне участь у соціальних мережах сприяє довірі
  • Довіра призводить до лояльності
  • Лояльність конвертує передплатників у адвокатів думки
  • Адвокати створюють нові аудиторії
  • Аудиторія формує співтовариство потенційних споживачів

Мета полягає не в тому, щоб бути хорошими в соціальних мережах, мета полягає в тому, щоб бути хорошими в БІЗНЕСІ з-за соціальних мереж. Чітка стратегія просування в соціальних ЗМІ може бути надзвичайно ефективною, коли вона відповідає бізнес плану.

Можна виділити три найбільш важливі корпоративні цілі, що впливають на ефективність маркетингу:

  • Частка ринку, яка проявляється в впізнаваності бренду, розмірі охопленої аудиторії та її участь в обговореннях.
  • Дохід, одержуваний від конверсії соціального трафіку через ліди (потенційні клієнти) в закриті угоди (фактичні продажу).
  • Задоволеність клієнтів, вимірювана почуттями і відданістю торгової марки

Додатково до вище перерахованого часто формуються і інші конкурентні переваги компанії, такі як підвищення ефективності виробничого процесу, зниження витрат та покращення якості послуг.

Параліч аналізу показників ефективності в соціальних мережах

Дивовижне кількість компаній не відстежує належним чином показники в соціальних мережах просто тому, що вони не знають, як і з чого почати.

Зрозуміло, легко отримати вихідні дані, які можуть бути зібрані в соціальних ЗМІ. Ми оточені ними, але часто далекі від розуміння.

Крім того, стверджувати, що соціальні медіа не піддаються вимірюванню не можна. Таку заяву далеко від істини і не є допустимим виправданням для відмови від аналізу.

Аналітика соціальних мереж говорить нам, успішний наш маркетинговий план: як контент проглядається, як аудиторія реагує на публікації про бренд, і послуги купуються на ринку збуту.

Для того, щоб звільнитися від «паралічу аналізу», при постановці цілей бажано дотримуйтеся методології SMART. Мета повинна бути:

  • Specific (конкретної)
  • Уникайте узагальненості. Будьте конкретними та чітко визначте свої цілі

  • Measurable (вимірної)
  • Треба вміти розраховувати такі параметри, як час, вартість, кількість кліків і відсоток конверсій

  • Attainable (досяжною)
  • Переконайтеся, що встановлена вами мета дійсно може бути виконана.

  • Relevant (доречною)
  • Переконайтеся, що намічена мета пов’язана в широкому сенсі з поточної бізнес — завданням.

  • Time bound (обмеженої за часом)
  • Встановіть реалістичні часові рамки, в яких повинна бути досягнута мета.

    Ключові показники соціальних мереж

    Метрики в соціальних мережах більш помітні для громадськості, ніж для підприємців. Клієнти і конкуренти можуть відразу побачити, скільки людей стежать за вами і скільки лайків, коментарів та репостов отримує ваш контент. Існує велика кількість показників в області соціальних медіа та широкий спектр методів і інструментів для їх вимірювання, які важливі для вашого бізнесу.

    Аудиторія

    Підприємці хочуть бути впевненими в тому, що їх цільова аудиторія знає про компанію та її послуги. Така обізнаність про бренд може бути визначена кількісно за допомогою наступних показників:

    ‣ Передплатники – це кількість людей, що регулярно отримують на свої стрічки повідомлення від кожної з ваших сторінок в соціальних мережах.

    ‣ Темп зростання аудиторії — співвідношення того, як ваші сторінки набувають або втрачають нових передплатників порівняно з їх загальною кількістю.

    Поінформованість — це верхня частина воронки продажів, яка спонукає потенційних клієнтів до усвідомлення потреби, появі бажання задовольнити свої запити і формує довіру до компанії. Динаміка змін перерахованих ключових індикаторів (KPI) показує територіальну приналежність ваших клієнтів і ймовірність потенційного попиту.

    Охоплення

    Це більшою мірою оціночний показник, що відображає загальну кількість унікальних людей, які бачили ваш контент, пов’язаний зі сторінкою в соціальних мережах, в тому числі з урахуванням платної реклами. Цей ПОКАЗНИК може розраховуватися як для певної посади, так і для всієї сторінки в цілому. Він відображає рівень рекламного впливу на цільову аудиторію.

    Залученість

    Існує чотири основних типи взаємодії з аудиторією через соціальні мережі (реакція аудиторії):

  • Лайки — забезпечують базову перевірку того, що контент був помічений і оцінений аудиторією
  • Коментарі – соціальна комунікація з аудиторією, яка дозволяє підсилити ефект впливу вашого контенту
  • Репост – демонстрація того, що аудиторія не тільки бачила і оцінила контент, але також вважала доречним поширити популярний посаду з власної мережі
  • Згадки — кількість разів, коли аудиторія говорила про ваш бренд
  • Чим більш активна аудиторія, тим вище ймовірність того, що ваша стратегія просування буде працювати. Показник залученості важливий і показує, що цільова аудиторія активно цікавиться контентом. Формується довіра і з’являється вірогідність того, що учасники можуть стати вашими клієнтами.

    Соціальне настрій

    Один з найпотужніших індикаторів в соціальних мережах, який дозволяє відстежувати ставлення аудиторії до компанії. Ви знаєте, що люди говорять про ваш бренд? Який у них настрій по відношенню до вашої організації — позитивне, негативне чи нейтральне?

    Основна проблема полягає в тому, що люди можуть регулярно говорити про ваш бренд, але при цьому не будуть звертатися безпосередньо до вас. Багато досвідчені маркетологи знають, як виміряти відношенню до бренду в соціальних мережах, щоб виявити тенденцію і зрозуміти, що це — комплімент або скарга.

    Спеціалізовані сервіси дозволяють відслідковувати відгуки про компанії та їх тональність за заданими ключовими параметрами. Чим більше згадок (позитивних чи негативних), тим більше у вас можливостей робити ставку на позитивні сторони бізнесу, і докладати зусилля для усунення негативу.

    Соціальне настрій — це якісна метрика і додає активний контекст для успіху маркетингової стратегії. Ви отримаєте відповіді на питання від вашої клієнтської бази «Як?» і «Чому?». Такі сервіси, як ReviewPro, дозволяють отримати цифрову оцінку настрою аудиторії.

    Сторінки: 1 2