10 компонентів для побудови стратегії контент маркетингу

487

Стратегія контент маркетингу, контент стратегія і контент план

Дуже часто люди використовують ці терміни взаємозамінні, хоча між поняттями існують відмінності. Така ситуація склалася із-за схожості терминологий і деякої розмитості понять.

В основі побудови стратегії контент маркетингу знаходиться головне слово «чому». Чому вам треба створювати контент? Чому ваш контент будуть читати, або як ви будете допомагати вашим читачам своїм контентом? Зазвичай компанії починаю створювати стратегію для формування аудиторії і досягнення хоча б одного з намічених прибуткових результатів: збільшення доходів, зниження витрат або поліпшення якості обслуговування клієнтів.

З іншого боку, термін «контент стратегія» можна висловити простими словами «створення, публікація та управління корисним і готовим до використання контентом». Зверніть увагу, що контент стратегія легко виходить за рамки стратегії контент маркетингу, оскільки вона дозволяє компаніям управляти всім контентом, яке у них є. Вона поширюється не тільки на сайти та блоги, але також і на соціальні медіа та ЗМІ.

Якщо в першому визначенні акцент робиться на прибутковий результат, то у другому – на ефективність власне контенту. А це вже різне тлумачення ключових показників ефективності.

На відміну від стратегії, контент план є тактичним завданням. Він необхідний для документування всіх дій, які потрібно виконати для реалізації стратегії. У цьому документі прописується, хто з вашої команди буде виконувати ту чи іншу задачу. Важливо розуміти, що стратегія контент маркетингу потрібна до того, як ви створите свій контент план.

Що повинно бути відображено у плані контент

План повинен включати в себе такі важливі елементи, як:
• ключові теми, які ви розповісте своєї аудиторії,
• корисний контент,
• коли і як поділіться своїми публікаціями,
• які конкретні заклики до дії ви будете використовувати.

Детальний підхід забезпечує більш високу ефективність просування компанії, дає можливість скоротити велику кількість проблем із-за плутанини, дозволити оптимально використовувати різні канали комунікацій з аудиторією і виправдати витрати маркетингового бюджету за рахунок досягнення прибуткових результатів.

У чому має полягати стратегія контент маркетингу

Подумайте про стратегії контент маркетингу так, як про моделі взаємодії ключових потреб бізнесу і клієнта. Зв’яжіть місію і цілі бізнесу з задоволенням споживчого інтересу.
Пам’ятайте, що не існує строгих шаблонів. Кожна стратегія буде унікальна по-своєму і буде залежати від конкретної ситуації.

Компоненти стратегія контент маркетингу

1. Основні цілі стратегії

Насамперед, це ваше бачення того, якою успіх ви очікуєте від інвестицій в контент маркетинг. Необхідно встановити вимірні цілі і намітити терміни їх досягнення.

2. Ключові показники ефективності

На які KPI ви будете посилатися, щоб підтвердити успіх вашого маркетингу? Трансформуйте свої цілі показники, які ви можете в процесі реалізації стратегії виміряти.

3. Цільова аудиторія

Створіть кілька персонажів, які представляють певні сегменти аудиторії. Розуміння того, хто ваша аудиторія і що їм потрібно, допоможе вам написати відповідний контент. Читайте, як побудувати портрет персони.

4. Ключові слова

Визначте ключові слова, якими цікавиться ваша аудиторія. Вони вплинуть на тип створюваного вами контенту. Використовуючи вибрані ключові слова, ви поліпшите SEO і видимість вашого контенту.

5. Тип вмісту

Який контент віддає перевагу ваша аудиторія? Ваше повідомлення повинно бути корисним і актуальним для цільової аудиторії.

6. Укрупнений календар публікацій на найближчий квартал

Як часто ви будете створювати новий контент? Раз на місяць? Три рази в місяць? Час та ресурси, які ви зможете присвятити цій роботі, будуть залежати від встановлених цілей та можливостей бізнесу. Пам’ятайте, важливо регулярно розміщувати якісний контент.

7. Порядок публікацій

Створіть чек-лис процедур, які необхідно виконати перед публікацією контенту. Насамперед це стосується заголовків, відповідних ключовими словами, мета описів для SEO, закликів до дії, зображень, посилань і т. д.

8. Канали поширення контенту

Поширюйте свій контент там, де ви можете знайти свою аудиторію. Це відноситься до соціальних мереж, RSS-каналах сайту, новинним стрічкам, розсилок по електронній пошті, традиційного PR і стороннім блогам – лідерів думок.

9. Слідкуйте за трендами і аналітикою ваших каналів

Використовуєте Яндекс Метрику і Google Analytics або сервіс статистики вашого каналу для аналізу ефективності контенту. Порівняйте отримані дані з головними цілями і ключовими показниками, зазначеними вище. Дайте відповідь на питання: «Як працює ваш контент?»

10. Оптимізуйте стратегію і вносьте корективи в план дій

Проведений аналіз покаже вам, де є можливість для поліпшення маркетингу. Звичайно, деякі частини вашої стратегії повинні залишатися незмінними. Це стосується місії і цілей бізнесу. Ймовірно, інші аспекти вашої стратегії контент маркетингу отримають вигоду від періодичного перегляду та оновлення.

Чек-лист «Планування стратегії контент маркетингу»

Потрібно ділиться стратегією контент маркетингу з співробітниками в компанії

Не можна залишати колектив в невіданні. Важливо і корисно надати всім у вашій організації доступ до стратегії контент маркетингу — навіть тим, хто не може безпосередньо брати участь у процесі реалізації плану.

Це може допомогти зберегти командний дух, звести до мінімуму дублювання зусиль і забезпечити спільні дії в досягненні єдиних для бізнесу цілей. Рівень поінформованості залежить від структури та корпоративної культури організації.

Це допоможе вам визначити, які компоненти вашої маркетингової стратегії найбільш підходять для спільної роботи всередині колективу.

© Блог про маркетинг ActualMarketing

Будь ласка, залиште це поле порожнім.

Підпишись на нашу розсилку і приєднайся до 1 267 передплатникам.

Перевірте Вашу поштову скриньку і підтвердіть свою підписку.